Regulamin wynajmu apartamentów
Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem wynajmu.
Akceptacja regulaminu jest konieczna do realizacji usługi.
§1 Zakres umowy najmu apartamentu BLUSZCZ
- Umowa zawarta pomiędzy Zarządcą obiektu a Klientem obejmuje wyłącznie wynajem obiektu. Koszty dojazdu i wyżywienie w trakcie pobytu są po stronie Klienta.
- W apartamentach zabrania się palenia tytoniu oraz wprowadzania zwierząt.
- W cenę wynajmu wliczone są już opłaty za media (gaz, prąd, woda) oraz internet i telewizję przy założeniu normalnego korzystania z nich przez Klienta.
- Za opłaty dodatkowe uważa się sprzątanie, późniejsze oraz wcześniejsze zameldowanie.
- Opłata za końcowe sprzątanie apartamentu oraz pranie pościeli (ustalona na poziomie 190 zł) jest pobierana jednorazowo w dniu przyjazdu, bez względu na długość pobytu.
- Dodatkowa wymiana pościeli lub ręczników dokonywana jest na życzenie Klienta za dodatkową opłatą.
- Do ceny noclegu doliczona zostanie opłata uzdrowiskowa dla każdej osoby dorosłej i dzieci w wysokości 4.4 zł/ dzień płatna w dniu przyjazdu
- W sezonie letnim i zimowym, apartamenty wynajmujemy na minimum 7 nocy. Poza wysokim sezonem, apartamenty wynajmujemy na minimum 2 noce. Zastrzegamy prawo możliwości zmiany minimalnej długości pobytu (długie weekendy, okres świąt, itp.).
- Na poczet ewentualnych szkód powstałych w apartamencie, w dniu przyjazdu będzie pobierana kaucja w gotówce w wysokości 400 zł, która podlega zwrotowi w dniu wyjazdu podczas zdania apartamentu w stanie zastanym.
§2 Rezerwacja
- Rezerwację można dokonywać drogą e-mail lub telefonicznie
- Po uzgodnieniu terminu wynajmu oraz ceny za usługę Wynajmujący przyjmuje rezerwację wstępną. Do Klienta zostaje przesłane potwierdzenie rezerwacji zawierające: cenę, termin wynajmu, wysokość zadatku i numer konta, na który ten zadatek powinien być wpłacony.
- W terminie 2 dni roboczych (o ile nie zostanie ustalone inaczej) Klient wpłaca na konto firmy zadatek w wysokości 30% całkowitej ceny wynajmu.
- Wpłata zadatku w podanym terminie jest jednoznaczna z zawarciem umowy wynajmu oraz akceptacją regulaminu.
- Brak wpłaty w określonym terminie może skutkować anulowaniem rezerwacji o czym Klient nie musi być poinformowany.
- Pozostałą część należności Klient wpłaca 7 dni przed przyjazdem przelewem na konto Wynajmującego, przy czym środki muszą się znaleźć na koncie najpóźniej w dniu rozpoczęcia wynajmu.
- Jakiekolwiek zmiany rezerwacji muszą być dokonane w formie pisemnej i będą zawierane na zasadzie dobrowolnego porozumienia stron.
- W przypadku rezygnacji z pobytu i poinformowaniu o tym fakcie pisemnie w terminie do 30 dni przed datą rozpoczęcia wynajmu zadatek zostaje zwrócony po potrąceniu kosztów administracyjnych w wysokości 100 zł.
- Wszelkie zmiany terminu dokonanych rezerwacji są możliwe w miarę istniejących warunków. W przypadku gdy zmiana w dokonanej rezerwacji nie jest możliwa, pozostaje ona w mocy.
§3 Przyjazd i wyjazd Klienta
- Przyjazd Klienta do apartamentu może nastąpić w godz. 15.00-21.00 w pierwszym dniu jego pobytu, wyjazd w ostatni dzień pobytu do godz. 10.00.
- W miarę istniejących warunków i po wcześniejszym ustaleniu z Wynajmującym istnieje możliwość wcześniejszego przyjazdu.
- Przyjazd późniejszy (po godz. 21.00) może nastąpić po wcześniejszym poinformowaniu i ustaleniu godziny z Wynajmującym za dodatkową opłatą 50 zł.
- Klient odbiera 2 komplety kluczy w zarezerwowanym mieszkaniu, po wcześniejszym dopełnieniu wszelkich formalności.
- Przekazanie Klientowi apartamentu następuje zawsze na miejscu wynajmu, w obecności Wynajmującego, po wcześniejszym sprawdzeniu stanu zastanego.
- Przy braku zastrzeżeń pracownik firmy dopełnia formalności związanych z zameldowaniem (Klient ma obowiązek przedstawienia dokumentu stwierdzającego jego tożsamość) i rozliczeniem końcowym oraz przekazuje klucze do apartamentu.
- Po przejęciu apartamentu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za znajdujące sie w apartamencie elementy wyposażenia. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków lub uszkodzeń elementów wyposażenia Klient ma obowiązek ich zgłoszenia Wynajmującemu najpóźniej w dniu następnym. Brak zgłoszenia jest równoznaczny z brakiem zastrzeżeń. Podczas odbioru, przez pracownika Wynajmującego, apartamentu po zakończonym okresie wynajmu, dokonane zostaną, w obecności Klienta, oględziny stanu wyposażenia. Odmowa udziału w odbiorze apartamentu nie zwalnia Klienta z ewentualnej odpowiedzialności za stwierdzone szkody. Stwierdzone braki lub uszkodzenia zostaną odtworzone na koszt Klienta. W przypadku konieczności przeprowadzenia, w wyniku zniszczenia, jakichkolwiek prac remontowych Klient może zostać obciążony także kosztami wynajmu w okresie prac odtwórczych.
- W przypadku zagubienia kluczy (lub pilota) Klient zostaje obciążony kwotą 150 zł za zagubiony element.
- Prosimy o opuszczenie apartamentu w uzgodnionym dniu do godziny 10.00. W przypadku przedłużenia pobytu, bez wcześniejszego uzgodnienia, Klient może zostać obciążony kosztami wynajmu za okres w jakim dodatkowo zajmował apartament, a w przypadku gdy nieuzgodniony pobyt uniemożliwia zajęcie apartamentu przez kolejnego Klienta także kosztami dodatkowymi, wynikającymi z niezrealizowanej umowy.
- Odbiór kluczy przez Wynajmującego do apartamentu od Klienta i zwrot kaucji ma zawsze miejsce w lokalu w ostatni dzień jego pobytu, po sprawdzeniu stanu apartamentu
- Wcześniejszy wyjazd Gościa nie upoważnia do żądania zwrotu opłaty za niewykorzystany pobyt.
§4 Pobyt Klienta
- Wynajmujący ma obowiązek zapewnić warunki pełnego i nieskrępowanego pobytu Klienta w apartamencie.
- Życzenia przedłużenia pobytu uwzględnione będą w miarę posiadanych możliwości.
- W apartamentach obowiązuje cisza nocna - od 22.00 do 6.00 rano.
- W przypadku, gdy Klient w sposób znaczący narusza spokój i/lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Klientowi pobytu w apartamencie i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres pobytu.
- Klient zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa i utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie. Klient zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Wynajmującego o szkodach wyrządzonych przez siebie podczas pobytu. Równowartość tych szkód i ich usunięcia pokrywa Klient.
- Liczba osób mogących zamieszkać w apartamencie jest ograniczona do podanej w ofercie.
- We wszystkich apartamentach, w garażu i na klatkach schodowych budynku obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu.
- Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia apartamentu, przez co jest rozumiane dokładne zamykanie drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz staranne przechowywanie kluczy bez dostępu do nich osób trzecich.
- Pobyt zwierząt jest niedozwolony
- Apartament jest samodzielnym lokalem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie stosunku najmu. W związku z powyższym zarządca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub inne osoby korzystające z mieszkania.
- Za dzieci przebywające na terenie obiektów noclegowych odpowiadają rodzice. Obiekty noclegowe nie posiadają zabezpieczeń chroniących małe dzieci.
- Zarządca nie odpowiada za prace remontowe i wykończeniowe w budynku i wokół niego, a w szczególności za hałas z nieruchomości sąsiednich.
- Za rażące naruszenie zasad wynajmu Zarządca może wypowiedzieć umowę w trybie natychmiastowym.
§5 Anulacja rezerwacji
- Klient ma prawo do odwołania rezerwacji, o czym niezwłocznie powiadomi drogę e-mail lub telefonicznie Wynajmującego.
- Anulacja rezerwacji przez klienta bez ponoszenia jej kosztów istnieje jedynie w przypadku, gdy Klient wskaże nowego Klienta na jego miejsce w tym samym terminie Wynajmującemu.
- W przypadku anulacji rezerwacji zaliczka jest przekazywana na poczet innej rezerwacji w terminie do 18 miesięcy licząc od kiedy miała być zrealizowana pierwotna rezerwacja.
- We wszystkich przypadkach z kwoty zadatku potrącamy poniesione koszty dodatkowe (np. koszty bankowe).
- Nie ma możliwości by w miejsce gości, którzy wyjadą wcześniej niż planowany pobyt skorzystały osoby trzecie.
§6 Ochrona danych osobowych
Dokonując rezerwacji Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w celu realizacji rezerwacji i dopełnienia obowiązku meldunkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji. Dane osobowe naszych Gości zostaną należycie zabezpieczone i zostaną użyte wyłącznie na potrzeby świadczenia usługi oraz w celu przesyłania późniejszych informacji marketingowych.
§7 Postanowienia końcowe
- W przypadku gdy, z przyczyn obiektywnych, firma Apartamenty BLUSZCZ nie może wywiązać się z umowy wynajmu, ma ona obowiązek zaoferować Klientowi apartament w tym samym terminie o podobnym standardzie lub wyższym. Jeżeli Klient nie zaakceptuje zmiany zostają mu w trybie natychmiastowym zwrócone wszystkie wniesione opłaty lub, w przypadku pobytów skróconych, należności za niewykorzystane dni.
- Prosimy Gości o zgłaszanie wszystkich niedogodności w związku z pobytem w apartamentach, a także ewentualnych awarii i szkód.
- Biuro nie ponosi odpowiedzialności za drogocenne rzeczy, pieniądze i dokumenty pozostawione w apartamencie, a także za ewentualne uszkodzenia samochodu na miejscu parkingowym.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione w apartamencie przez wyjeżdżającego Klienta zostaną odesłane na jego koszt, na wskazany adres. W przypadku braku dyspozycji biuro przechowa przedmioty przez okres trzech miesięcy, a następnie przekaże je na cele charytatywne.
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Wynajmującym a Klientem jest prawo polskie. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, w innym przypadku przed sądem właściwym dla siedziby Wynajmującego. Właściciele apartamentów zapoznali się z powyższym regulaminem oraz zaakceptowali jego postanowienia. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz właściwych ustaw.